onsdag 19 september 2012

It hurts me too

Grunden till dagens layout började jag med för länge sedan (det vill säga, jag fäste det stora fotot av mig på en vit cardstock) men sedan blev det inget mer av den. Så hittade jag den härom dagen, och visste fortfarande inte vad jag skulle göra av den, men började mista och kladda lite. Medan jag höll på rullade  en spellista på iTunes och när Elmore James drog igång den gamla bluesklassikern It hurts me too , då visste jag precis vad jag ville scrappa.

Det handlar dock inte om olycklig kärlek, utan om en av mina döttrar. Hon är en vingklippt fågel, hennes positiva, sprudlande livsglädje har fått sig en rejäl törn, och det gör så fruktansvärt ont i mitt hjärta. Utan att säga för mycket så ska jag bara klargöra att jag är fruktansvärt arg och besviken på de vuxna som manipulerat och spelat fula spel, i vilka barnen är brickor. Ibland har det varit riktigt, riktigt grymma tilltag, och jag vet inte om de alltid varit medveten om vad de gjort. Men tyvärr tror jag det.
Klassiskt, javisst, men det är alltid lika hårt när ett barn får en rejäl känga från vuxenvärlden.

Jag är väl inte helt nöjd med LOn, men just nu är jag i ett skapande där jag lyckas hejda mig från självcensur, och jag har inte slängt eller ändrat något. Jag kan ju inte sitta och hålla på alla prylar i en evighet, till "den ultimata LOn", som ändå aldrig kommer....;)








Nej, nu ska jag ta mig en påtår kaffe. Har nyss kommit hem från BVC, där gossen fått sitt 5-månadersvaccin. Att sedan få höra av den ordinarie bvc-sköterskan, som nu var tillbaka, att den vikarierande dito sjabblade med 3-månadersvaccinet var ju mindre roligt :( Det innebär nu en extra spruta för gossen. Men det ska gå bra, så duktig och tålmodig som han var idag :)

Må så gott därute!
Kram

Inga kommentarer: