torsdag 13 september 2012

Little Diva

Strålande sol ute, och en liten sjukling hemma. Mellantösen känner sig inte riktigt hundra, efter en intensiv huvudvärk och tidigt sänggående igår kväll. Få se om det utvecklas till en förkylning, både sambon och äldsta tösen har varit snuviga ett tag nu.

Så till pysslandet: dagens layout är gjord till september månads utmaning hos Mollys. Man skulle inspireras av följande bild:

 
Bilden kommer härifrån

Jag inspirerades främst av färgerna och det lekfulla över hela bilden/inredningen.


 Jag har fortfarande ingen skrivare (men en är beställd) så jag får fortsätta köra med de foton jag har.



Kamédamen är gjord med tanke på tavlan på bilden. Fjärilarna kommer också därifrån, det är barnpärlor, så de tar samtidigt upp dotterns halsband på fotot. 


Förutom saknaden av skrivare så har jag ingen fungerande symaskin, något jag saknar enormt, inte minst i pysselsammanhang :( Det är inte klokt vad beroende man blir av allt möjligt när man scrappar... Här har jag i a f sytt för hand.


Ballerinan från ett av mitt barndoms smyckeskrin. Jag har mistat kjolen, den var vit tidigare.


Ville ha med en elefant, för att ta upp lampfoten på bilden. Den är klippt ur ett papper och har pimpats med lite stickles och glossy accent.

Jaha, det var allt för idag. Kort och koncist ;) 

Må så gott där ute!

Kram


2 kommentarer:

Maja Stokk / eyovine sa...

Underbar med massor av roliga detaljer. Gillar den lilla "dockan". Skoj att du ville vara med i månadsutmaningen =)

// Maja

Vibeke sa...

WOW - wow!! En skikkelig fargebombe!! Denne var knall!!:)