måndag 10 september 2012

Frost på marken o sötaste servitrisen

Det har inte blivit något inlägg nu på ett par dagar, men huset är städat och fönstren tvättade :) På hösten känns det så mysigt när de mer täckande och färgstarka vintergardinerna åker upp, på samma sätt som det om våren känns så luftigt och ljust då de tunnare, mindre och ljusare gardinerna åker fram.

I morse hade vi frost på marken, det var -0,5 då jag steg upp för att väcka skoltjejerna. Jag börjar se fram emot den första snön, men jag hoppas den inte kommer än på ett tag.

Dagens layout, då...jag minns faktiskt inte om jag scrappade den förra året (troligtvis) eller i år, men det är i alla fall ett foto från våren 2011, när äldsta tösen gick i förskoleklass. De hade ett kulturcafé ett par dagar i mars, där de sålde hembakt fika och serverade i gammeldags kläder. De hade också en del uppträdanden, de sjöng visor på Överkalixmålet och dansade danser från förr.
De var alla så söta, och hur duktiga som helst.



På layouten finns också kvittot från mitt och systrarnas fika med :)


Nu ska jag hänga upp tvätten medan lillgossen fortfarande sover ute i vagnen. 

Må så gott därute!
Kram

Inga kommentarer: