onsdag 19 november 2008

Tungt

Det är lite dåligt med orken och tiden just nu.

Vår mellantös har blivit sjuk igen, och det känns inte roligt. Det är inget livshotande, men hennes sjukdom innebär ändå tunga mediciner, ständiga provtagningar, hot om sjukhusvistelse och en evig oro... Plus en hängig liten tjej, och dagarna blir ju därefter.
Det känns tröstlöst, och det är jobbigt. Det är i och för sig inget oväntat, sjukdomen går i skov, men...det börjar bli nog så tätt mellan dessa.

Nå, det var i alla fall inte vattkoppor hon hade, och det var tur, eftersom det annars hade inneburit att hon blivit inlagd på sjukhus.
Och det är tur att hon är så fantastisk som hon är! En riktigt tapper och tålig liten tös!!!

Har oxå varit så fruktansvärt illa berörd av historien om "Baby P", som stått att läsa i de flesta tidningar på sistone. Jag kan inte sluta tänka på det, det är bland det absolut vidrigaste jag läst.
Så mycket känns så meningslöst i en värld där barn tillåts fara så fruktansvärt illa.


Nå, nu till något roligare: Fick mina vinster från CyberCropen hos Stellas idag. Jag säger bara W-O-W!!!!! Det var en välkommen, välbehövlig ljusglimt!!

4 kommentarer:

Monika sa...

Så skönt att det inte var värre än vattenkoppor. Jag tror jag förstår hur hemskt jobbigt det måste vara när hon är sjuk. Även om det inte är livshotande.

Vet du... jag vågade inte läsa om Baby P. Det räckte med rubriken för att jag skulle börja gråta.

Kram.

aviga Ellen sa...

Pepp, pepp. Sjukdomar är inte roligt! :-(
Och kul med vinsterna från Stelas CC. Då kanske jag också kan vänta mig något i brevlådan snart, jag vann ju ett par smågrejer. :-)

Lisbet sa...

Hej hallo!

Nu har jag ändrat och lagt in din adress i bloggrundan fast du fanns med redan. Sprid gärna att den finns om du kan.

Jag har en kalender du kan hämta hem och skriva ut på;

www.articsisters.blogspot.com

Ha det gott

Lisbet

Pyzzlan sa...

Tråkigt att läsa att ni har det jobbigt just nu. Vet hur jobbigt det är att ha ett sjukt barn och vilken oro det innebär som man bär inom sig hela tiden. Hoppas det ger med sig snart. Styrkekramar till er alla!