söndag 23 november 2008

...du fria?

Denna LO är gjord till temat "Min hemstad", i Skrotboken. Jag flyttade tillbaka till samhället där jag vuxit upp, för sex år sedan, efter många år på vift.
Jag tycker om att bo här, och i dagsläget har jag ingen lust att flytta. Tyvärr är risken stor att vi måste göra det, förr eller senare. Här finns inte mycket till framtid, här finns inte mycket till jobb...
Det finns en gammal slogan om att HELA Sverige ska leva, men verkligheten är den att halva landet dör.
Alla vill inte bo söderut, och alla vill inte bo i en stad. Men man har inte alltid mycket till val..därav titeln, från vår nationalsång, och med ett ? efter...
Det var väl på 60talet som utflyttningen drog igång, och många fick lämna kommunen mot sin vilja. Men man måste ju ha ett jobb...

Inga kommentarer: