torsdag 17 juli 2008

Ifall nån undrar....

...så har jag PANIK!!!!!

När jag kom hem från jobbet igår kväll får jag höra att vår dator har havererat!!! *sorg* Jag försökte allt jag kunde komma på, men det funkar inte (har lyckats fixa den en gång tidigare) så vi lär vara utan dator ett bra tag, innan jag hinner ta itu med att få iväg den på rep (marknad, jobb, jobb, jobb, jobb).
På jobbet har jag ytterst begränsad tillgång till dator, och så har jag dåligt med tid att hinna till släkt och vänner för att utnytja deras. M.a.o. kommer jag att bli ganska frånvarande ett tag, och det är inte roligt...hur ska jag överleva utan min dagliga bloggrunda...???? :-(
Just nu sitter jag vid mina föräldrars dator, innan jag ska iväg till jobbet...

Vill än en gång passa på att tacka för alla gulliga och uppmuntrande kommentarer!! De värmer massor!!! Ett strålande ljus i (dator)mörkret... :-)

Tack, och på återskrivande.....om inte alltför lång tid, hoppas jag :-(

2 kommentarer:

maxell sa...

Ah. Shit. Dagens teknik alltså. Vad den kan ställa till det. Jag vet inte hur många datorer jag har bokstavligen bränt sönder. En del med enorm rökutveckling. Allt som oftast har jag dock kunnat rädda delar och med hjälp av andra lådor med komponenter kunnat bygga ihop en nygammal variant. För tillfället är det nog rekord. Jag har fyra fungerande datorer varav två alltid är på. Jag datornörd? Skulle jag vara det? ;)

Lycka till med datorskruvandet å kom ihåg att lite blodutgjutelse är ett måste för att få saker å ting att fungera. :)

Jamsi sa...

Men tänk vilken massa läckra LOs som kommer sen när datorn är frisk och kry igen :-)