tisdag 15 juli 2008

Never Mind the Landlord

Ännu ett Bloggpartybidrag, denna gång till Maxells härliga utmaning :-) Läs allt om den här

Fotot är vanlig papperskopia från negativ, och då jag ej äger nån scanner kan jag inte göra mkt med det... Tyvärr är det oxå så blankt att det blir spegelbild på vilket sätt jag än jag försöker fota LOn. Det är ett hus i östra Berlin, fotat 3 oktober 1990, då jag och min kusin tågluffade och stannade till för att fira Tysklands enande. Hur häftigt hus som helst, och det andra fotot jag kom att tänka på då jag gick igenom Maxells utmaning. Det första alternativet, en konsertbild med Lightning Strike på The Marquee i London 1988, var för dålig för att jag ens skulle orka försöka scrappa den.

Åter till denna LO, och detta foto; det syns nog inte, men det är en VW Bubbla i det nedre, högra hörnet. Det är liksom så...hm...mycket Tyskland, kanske ;-)
Lekt lite med titeln, "alternativtiteln" Let´s lynch the landlord är ju, för de inte så insatta, en låt med Dead Kennedys.

Hade fotat LOn och var på väg att lägga upp den i bloggen, då jag kom på att jag glömt - jag citerar Maxell - "stamps of any kind". Tur för mig att hon börjat blogga på engelska, för stämplar har jag dåligt med, och nån som kunde passa LOn var det ännu sämra med... Så, jag tog frimärken...:-D. Och det är faktiskt frimärken från forna Östtyskland, och de är stämplade i Berlin, så det passar ju ypperligt....Eller vad säger du, Maxell....?????

Hade jätteroligt då jag gjorde LOn, och jag känner mig faktiskt nöjd med den. (Kors i taket!!!) Hm, den var ju bättre utan frimärken, men vad 17!

4 kommentarer:

maxell sa...

Aaah va punkigt härligt. Alltihopa. Fotot, färgerna, titeln med alternativ titel, huset och bubblan, dymon, rutiga mönstrade, kedjan. Ja allt!

Å visst. Det är klockrent med stämplade frimärken. För det är ju en stämpel på dessa sk "stamps". :) Åsså måste vi ha tänjbara regler för öppnar för ifrågasättande och "anarki" när temat är punk...

Jag är alldeles glad inombords nu när jag fått se ditt underbara bidrag. Tack! Å tack för att du ville vara med. Superskoj!

Som en liten liten kommentar eller ett tips/förslag säger jag att "stamps" kan flyttas in närmare fotot eller i närheten/under/över något annat så kanske kanske du gillar den bättre än utan dessa "stamps". :)

Marie sa...

så jättecool!

LillBlomman sa...

Va!!!! Har du bara scrappat typ 3 månader??? Du är ju bara SÅ duktig!!! Älskar din Kajsa Lo!!! Tack för titten!

Ewonne sa...

Den är hur cool som helst! :) Smart drag med frimärkena ;)