söndag 11 april 2010

Mys + minirosor av ric rac

Här är ett av de två bidrag jag hunnit göra till vårens Scrapfeber hos Magdas.

Här skulle man scrappa i blått och gult, plus en accentfärg (jag valde rosa), använda minst tre papper från kitet samt använda sig av minst 30 cm band eller spets. Nu kände jag att jag inte ville sätta varken band eller spets på denna LO, men då kom jag på att ric racband är himla bra till att göra minirosor, så här på LOn finns faktiskt 3x20 cm gul ric rac, förutom den lilla blå biten.






Detaljbild på rosorna.




En liten demo för de som vill veta hur man gör dessa superenkla, och mycket söta, rosor (ni får ursäkta de taskiga fotona):



Du behöver en bra, dubbelsidig, tape (alternativt lim, men det blir mer kladdigt), en liten pärla, samt en bit ric rac. Min bit är ca 20 cm.



Sen fäster du dubbelsidig tape längs hela biten ric rac, det gör inget om tapen är bredare, men lämna den övre raden av "taggar" fri.



Sen river du bort skyddsremsan...



...fäster pärlan enligt bilden...



...och rullar hela vägen.



Färdigt resultat.


Nej, nu måste jag duscha och natta. Det är tidig dagis- och jobbdag i morgon... Tack för titten, på återseende!!

Kram



5 kommentarer:

Nenne sa...

Sååå himla fiffigt! Älskar dem! Superfin tutorial oxå! Måste provas!

*Bling* sa...

Men det där måste man ju komma ihåg, blev ju jättefina...

Cattis sa...

Men vad fiffigt!! Tack för att du delar med dig!

Och ännu en läcker layout! =)

bitte71 sa...

Åh, så fiffigt - måste testas!
Tack för att du delar med dig.
Kram M

Lillnea sa...

Skojig idé med rosorna - det måste jag prova :)