lördag 14 juni 2008

Midsommarvisa...

Mitt 1a bidrag till Midsommarcropen på Svensk Scrapbooking.
Tävlingen går ut på att skapa en layout eller ett kort inspirerad av den här visan av Rune Lindström/Håkan Norlén

Du lindar av olvon en midsommarkrans
och hänger den om ditt hår.
Du skrattar åt mångubbens benvita glans,
som högt över tallen står.
I natt skall du dansa vid Svartrama tjärn
i långdans, i språngdans på glödande järn.
I natt är du bjuden av dimman till dans,
där Ull-Stina, Kull-Lina går.

Nu tager du månen från Blåbergets kam
att ge dig en glorias sken.
Och ynglet som avlas i gölarnas slam
blir fålar på flygande ben.
Nu far du till Mosslinda, Mosslunda mor,
där Ull-Stina, Kull-Lina, Gull-Fina bor.
I natt skall du somna vid Svartrama damm
där natten och mossan är len.



Fotot är inte beskuret, jag har försökt fota en dansande Ellen, och då blir vissa bilder så här :-) Jag gillar det dock, och nu fick jag ett perfekt tillfälle att scrappa det. Har maskat bort bakgrunden och ändrat lite i färgerna, för att få lite blågrön ton.
Hade velat få till nån form av trolsk dimma på LOn, men inget material jag hade hemma passade. Punchinella och plast kändes för hårt, spets blev inte heller bra, tyg (typ voile) har jag inte hemma och fler idéer hade jag inte. Nå, jag är faktiskt rätt nöjd ändå, det var den här bilden jag fick för min inre syn i morse.

1 kommentar:

Blommig sa...

Vilken vrålsnygg LO!!!
Kul med nån i närheten! Jag bor i Kalix.
Du har väll inte missat vår roliga scrapklubb http://pysslarna.blogg.se. Vi är för närvarande 35 medlemmar som träffas ca 1 gng i månaden och scrappar tillsammans. Vi har också olika utmaningar på vårt forum och på bloggen.
trevlig helg