måndag 7 januari 2013

Vår lilla isbjörn o...blommor....

Jag har alldeles för många scrappapper, dekosar och blommor, men ändå har jag aldrig nog. Jag tror de flesta av er pysslare vet vad jag menar. Man vill alltid ha något annat, något nytt, samtidigt som fina, men kanske lite "gamla" prylar ligger och glöms bort, eller ratas för att det inte passar det projekt man för stunden håller på med.
 Dagens alster är en layout, skapad efter januari månads skiss hos LillBlomman skissar. När jag började med den hade jag inte en tanke på att den skulle innehålla några blommor, men innan den var färdig tror jag att jag hade gjort slut på varenda vit/cremefärgad miniros jag hade kvar.





Ekorren hamnade bara där. Det är en dekoration jag fått som bonus någon gång när jag gjort en beställning, för det är egentligen ingenting jag skulle ha köpt själv. Detsamma gäller rådjuret på den här LOn, de var i samma förpackning. Men se, dem fick jag i alla fall användning för :) Visst får mina flickor pyssel jag inte tror mig vilja använda, men med två söta djur och tre pyssliga tjejer hade det nog blivit lite onödigt tjafs ;)

Eftersom jag inte scrappat särskilt mycket det senaste året...eller åren... så har jag inte gjort många eller stora beställningar av pysselprylar, men alltid något har det ju blivit. Nu har jag dock hotat mig själv med köpstopp om jag inte får upp ångan, och pysslar upp iaf en del av mitt lager...men hur ska det gå, nu när jag har slut vita minirosor? (De är så användbara framförallt till kort, och jag får alltid någon beställning då och då) Hm, ja, det är väl bara att pyssla på, och bränna en del av det jag har, så jag får lov att köpa lite nytt senare :) 

På återseende!
Kram


4 kommentarer:

LillBlomman sa...

Åh vad roligt att få ett bidrag från dig Emma! Och en så fin också! Gillar den härliga kontrasten mellan det blå och alla vita blommorna! Och så är ju fotot så man smälter ;) Tack för att du ville vara med! Kramar!

Ulrika sa...

Jättesött och fint!!
Gillar du du mistat (?) så mycket av bakgrunden! Jag brukar inte vara så modig utan bara smådutta lite... ;-)
Sötare isbjörn har sällan skådats! Och vad fint du gjort med blommorna!

Maja Stokk / eyovine sa...

Underbart foto! Å härlig tolkning.

Jenny sa...

åh vad gulligt foto! jag gillar verkligen kontrasten mellan den blåa bakgrunden och de vita blommorna, söt ekorre=)