lördag 5 januari 2013

Liten

Ja, nu ger jag upp att försöka få ett bra foto av dagens LO, det går bara inte. Jag vet inte hur många försök jag gjort, det blir inte riktigt bra, men det får duga, fast den inte blir så vit som den ska (cardstocken). Får inte nog bra ljussättning och blixt funkar ju inte, då den speglar sig i fotona :/

Nåväl, jag lägger upp den bästa bild jag fick till, och detta alster är gjort till en utmaning i cc:n hos Mollys, där man ska scrappa efter recept. Förutom de olika ingredienserna som måste vara med, fick man använda en extra, själva jästen som ska få alstret att jäsa.
Jag hade faktiskt jättesvårt att hitta jästen, för jag kände mig, ovanligt nog, nöjd med LOn som den var efter att jag var färdig med de övriga ingredienserna, men sen tänkte jag att en knapp, det blir pricken över i:et, eller jästen i degen :)

För övrigt hoppas jag att man fick använda färg/mist/pennor att fylla i stencilerna/maskerna med...

De infärgade dekorationerna är hjärtat i chipboard (gesso+akrylfärg) samt brodyren under fotot (den grön/orangea, infärgad med mist)



I morgon blir det kanske inget inlägg, eftersom vi har fullt upp, men jag har alster som väntar på fotografering. Vilket ju, bevisligen, är ett kapitel för sig, då det gäller mig...

Må så gott, på återseende!!

Kram

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Wow, wow!! Den här var riktigt läcker!! Underbar design och väldigt fint gjort med maskerna!! Den här kan du bergis vinna med! ;-)

Hanna-Marie sa...

men vilken fin, så härliga färger och mysiga foton :-)