söndag 10 februari 2013

Allergisk mot äpplen

Oj, så tiden flyger iväg... Har inte mått så bra den senaste tiden, men nu ska jag i alla fall ta mig tid och ork att få ihop ett inlägg och också lägga upp dagens layout, som jag gjort för ett tag sedan, och som är ett bidrag till månadens utmaning hos Kraft It Up. Man skulle använda stickers, och det har jag i massor, av alla de slag. Jag förstår inte att jag fortsatt köpa dem, jag använder dem ju nästan aldrig. Här har jag dock använt mig av enbart stickers, förutom lite akrylfärg. Och lite glossy accent...



Helt plötsligt, när mellantösen smakade en bit av sin systers äpple, så svullnade läppen, vilket den aldrig gjort tidigare. Det har hänt ytterligare en gång efter det, så hon är antagligen allergisk...




Kidsen har lov måndag och tisdag (studiedagar) och det ser jag inte fram emot sådär fruktansvärt mycket eftersom jag inte alls känner mig i form. Men, men, allt går - och de är ju faktiskt jätteduktiga :) Jag önskar bara jag får pysslat nåt snart, men orken har liksom inte räckt till för mer än det vardagen och hushållet kräver. Igår var jag tvungen att lägga mig när resten av familjen bänkade sig framför Meloidifestivalen klockan 20...och jag läste inte länge innan jag släckte lampan.


En himla kul grej, så här när allt inte är som allra mest på topp, är i alla fall att jag vann utmaningen hos Challenge Me Happy med den här layouten. Känns så himla kul, för även om jag deltagit i en massa utmaningar så har jag inte räknat med att vinna någon, för det finns så himla många underbara bidrag därute. Så nu ska jag suga på den karamellen väldigt länge ;)



På återseende och tack för titten!
Kram

9 kommentarer:

Chantalle sa...

Perfect use of the sticker theme! Love this layout - thanks for joining us at KIU!

Cattis sa...

Vilken läcker layout!! Har också massor av stickers liggandes..kanske dags att använda dom! =)Och stort Grattis till vinsten!

Kram!

Francine sa...

Great layout Emma. You were able to use so many stickers!
Shame about the allergy:(

Sanna sa...

great use of stickers and a great page! feeling with him on the allergy part..

raquel sa...

Loving how you have used the stickers here, your page is nice and funky. Thanks for joining in at KIU :)

amanda hall sa...

wow what a cool layout. Love the purple paint and those stickers are perfect. It's beautifully fresh and perfectly showcase your photos. Very clever!

Carolina Syvertsen sa...

Så kul og fresh gutteside! Digger fargene og oppsettet. Herlig barnslig look. Kjempekult med klistremerkene også :)

Paula sa...

FABulous use of the stickers, creating a brilliant layout! Thanks for playing over @ KIU! :)

Kim Price sa...

Emma this is fabulous! Love how you have taken us up on our challenge to use those stickers - love this page!