torsdag 11 december 2008

Out of reach

Detta är en LO som jag gjorde till en bildutmaning i CCn hos Allt om Scrap. På bilden fanns bland annat en röd dörr och en röd grind.
Dörrar och grindar är ju symboler både för möjligheter och hinder... Jag tog med grinden i min LO. En layout som helt tog musten ur mig...jag grät hela den kvällen.

Tyvärr varken kan eller vill jag gå in för mycket på bakgrunden och historien kring alstret, av hänsyn till vissa personer. Jag kan säga att de barn som är på fotona är barn som borde stå mig och min familj nära, men som på grund av vissa omständigheter och rent ut sagt tokiga människor, är oss främmande. Trots nära släktskap :(
De får växa upp under mycket tråkiga förhållanden, och det sliter sönder mitt hjärta.

Fotona är från 2000. Då hade jag inte träffat barnen på ett år, och inte sedan dess...

Titeln "Out of reach" kändes naturlig, dels för att den stämmer, och dels för att det var den sången (med Gabrielle) som jag nynnade på hela tiden jag scrappade LOn.

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Vad snygg, och så läckert med grinden!!!!

Mathias Forsström sa...

jag älskar den här. den har en härlig mystik över sig. tänker på ansiktena och den lite "smutsiga" känslan, i positiv bemärkelse då så klart.

/mathias