söndag 14 december 2008

Alster för SkaparLusten...och magsjuk :(

Blä, jag har nog fått magsjuka :( Nu spritar jag allt jag kommer åt, för glatta livet, och håller mig till en egen toalett, i hopp om att hålla bacillerna borta från de små. Jobbade extra fredag och lördag (annars börjar jag skola in lillan på dagis först efter julhelgerna), och fick bacillerna som "bonus" eftersom magsjuka härjade på jobbet...
Hur jag ska orka med morgondagen, då sambon börjar jobba 04.30, återstår att se....

Nåväl...tänkte i alla fall titta in för att lägga upp de två senaste alstren jag gjort som gäst-DT hos SkaparLusten. Båda är gjorda med material från novembers kit nr 1. Jag har inte snålat med papper eller dekorationer på någon av de alster jag gjort från kitet, och ändå finns det massor kvar!!! Det är desstom så välmatchat att LOn scrappades i ett kick...

LOn, ja...jag har scrappat ett foto från förra årets försök att få ett bra julkort. Äldsta tösen ville överhuvudtaget inte vara med, lillan bara skrek, och mellantösen blev, som synes, lite fundersam :) Vi fick till slut ett bra foto på alla tre i tomteluvor, vid ett senare tillfälle.
Jag la till ett par vita små blommor, och dymoremsan. Allt annat är från kitet. Ett par av de vita blommorna målade jag röda ränder på, för att ta upp mönstret och färgerna på tösens tröja.



Det andra alstret är, kors i taket, ett kort! Jag är ju inte så bra på det, men med detta fantastiska julkit, så vore det ju nästan pinsamt om jag i alla fall inte försökte få ihop ett.
Allt fanns i kitet. Jag använde brads som julgranskulor i filtgranen och stjärnan klippte jag ut ur ett papper. Den glittrar lite, men det är ett sånt dåligt foto att det är svårt att se...



Hoppas kunna uppdatera snart med lite nya alster!!! Nu ska jag gå och lägga mig på sängen en stund. Får passa på när jag kan...

8 kommentarer:

aviga Ellen sa...

Stackar! :-( Hoppas att du snart är frisk och att övriga klarar sig!

Monika sa...

Ååå helt underbar lo!
Hoppas du frisknar till snabbt från magsjukan.

Ulrica... sa...

USCH!!! Jag avskyr magsjuka!!! =/ Snyggt kort & lo! =) Jag har något till dig i min blogg! =)

Krya på dig & ha det gott, kram

LillBlomman sa...

Fy och bläh! Hoppas att du är kry igen! Underbar lo!!! Kramar!

Nathalie sa...

Fina alster och krya på dej!!

CillaT sa...

Vilken fin layout!

linda sa...

Helt underbar layout!! Sååå fin!

Lotta sa...

Jag scrappar inte i rött och undrar nu varför inte när jag ser hur underbart det blir !!!!! Vilken LO !!!
Kram Lotta