onsdag 3 december 2008

För SkaparLusten

Nu ska jag äntligen uppdatera lite i bloggen, och det genom att lägga in de tre alster jag hittills gjort av de två (!) kit jag fick från Ilona på SkaparLusten.

Den första LOn har jag gjort från novembers månadskit 1
Det är helt suveränt till både julkort och/eller för att scrappa julfoton. Det är fullmatat med papper och dekorationer!
Jag valde att göra en layout om vår äldsta tös, vår julstjärna. Hon blev två månader den julaftonen (2004) :)

Jag ville absolut använda den läckra guldcardstock som fanns i kitet, det var ju liksom ett "golden moment", vår första jul som föräldrar... Jag skar ut en cirkel (tog en LP-skiva till hjälp) och ur ett rött papper från SEI skar jag ut ett hjärta. Den söta snöstjärnan i plywood hade jag först tänkt måla med akrylfärg, men tyckte sen att den passade bäst, precis som den är. Omålad och oblingad. En ytte-pytte liten dymoremsa...den var min. Resten finns i novemberkitet!

Det var lite trixigt att fota den blänkande cardstocken snyggt, men jag hoppas det duger. Jag äger nämligen ingen scanner...



En detaljbild på några av dekorationerna:



De andra två LOsarna har jag gjort från decembers månadskit 2.
Det är helt underbart! Jag har aldrig jobbat med cardboard/kartong förut, men det var jättekul, och jag har definitivt inte använt det för sista gången :) Eftersom det följde med två kartongark i 12"x12" där det ena hade utstansade figurer (die-cuts), och och 4 ark i 6"x6" så är möjligheterna oändliga.

Här har jag använt ett av de små arken som fotomatta. Jag ruggade upp kanterna, slet loss övre lagret, så wellpappret blev synligt, och målade med akrylfärg. Skylten som rubriken sitter på, har jag klippt ut ur spill från die cutarket, och sedan chalkat. Jag fäste två öljetter i den, dels för att jag älskar öljetter, men även för att jag tycker det passar så bra till kartong. För övrigt är det endast öljetterna och dymoremsan som inte fanns i detta kit. Ja, och så akrylfärgen då... Det följde med mycket användbara clearstamps från Reprint, jag har använt en av dem på fotot.

Titeln på denna LOn är "Se framåt", och det är vår mellantös på fotot. Hon har varit sjuk alldeles för ofta, och det har varit alltför många sjukhusvistelser, men det gäller att se framåt.



Detaljbild:



Den andra layouten från decemberkitet är också mer enkel. Och har scrappat sig själv.... Även här lade jag till några öljetter, men i övrigt kommer allt från kitet. Pilen och skylten är färdiga die cuts, som jag rivit till och målat med akrylfärg (pilen) resp chalkat (skylten). Hjärtat har jag klippt till från lite spill, och målat. Jeansbandet, och jeansblommorna tycker jag är helt underbara detaljer! Passar suveränt både med kartongen och alla härliga papper från Prima.
"Följ ditt hjärta" uppmanar jag yngsta tösen, och även här passade pappret med orden "peace, love, happiness" helt suveränt.



Detaljbild:



Hm...längtar till att få sätta saxen i kiten igen, och få ihop nåt mer alster :)
Men nu tänkte jag först försöka hinna med nåt bidrag till CCn på Allt om Scrap.

9 kommentarer:

aviga Ellen sa...

Å vad fin den där LO:n "Se framåt" är! (Och de andra, men speciellt den...)

Linda - www.knorrigt.com sa...

Sååå fina allihop! :)

marit sa...

å vad vackra!!

Förstår att Ilona är nöjd som fått dig som gästDT =)

Jättefina saker!!!

Jessica (JezzzA) sa...

Tack fir titten i bloggen! *glad*
Du har gjort en massa fint sen jag var här inne sisst!!

maxell sa...

Men va juligt å härligt. Jag blir glad i hela kroppen. Snygga detaljer och framförallt härliga färger.

Pyzzlan sa...

Jättefina LO'n med härliga detaljer! Gillar handgjorda dekos, de blir alltid så personliga. Riktigt fint!

CillaT sa...

Vilka fina! Speciellt "se framåt", en favorit=D

*Bling* sa...

Åh vad fint de senaste du
gjort har blivit, gillar verkligen "Se framåt"

Wildärtan sa...

Så många fina layouter!!!
Nu ska jag kila in till Skaparlusten...