onsdag 15 oktober 2008

Frida 2 år

En LO jag gjorde till augusti månads bloggutmaning som maxell hade. Hrm...vi skulle inte få visa våra alster innan vinnare utsetts, men eftersom hon haft mer än fullt upp (eller kanske har utsett vinnare, och jag missat det) och det ändå är en och en halv månad sedan bloggpartyt avslutades, så publicerar jag den. *Duckar för ev stenar kommande från maxells håll ;-)*

Detta är en av de LOsar där jag också har en dekorerad skattkista, som jag skrev om i detta inlägg.

Maxells utmaning gick ut på att man skulle scrappa med blad/bilder från målarböcker för barn. Det finns ju många sajter där man kan ladda ned målarbilder gratis, så jag gav mig på jakt efter några med piratmotiv.
Hatten tösen har på sig har jag klipp ut från en målarbild (en stackars pirat blev utan huvudbonad) och skeppet, skattkistan och skattkartan är förminskade målarbilder som jag skrivit ut.

Mellantösen har haft en period då hon älskat "Fabbe" (döskallar), och det är det jag scrappat. Det, plus hennes 2årsdag, i november ifjol. Hon önskade sig naturligtvis en "Fabbetårta", så det var bara för mamma att baka... Det är den som är på det lilla fotot.

Detaljbiten visar platsen för LOsens journaling. Jag fotade innan jag skrev.



6 kommentarer:

MissMian sa...

Åh så snygg! Och du...så mycket underbart du har lagt upp i bloggen!!

Essmo sa...

Supercool! =) Skattkistan är ju gööörläcker!

kram!

Milla sa...

Vilka fina LO´s du gör!!

Kram kram

Carola sa...

Många fina detaljer!

ronjabus sa...

Snygg! Urläcker!

Lotta sa...

underbart !!!!! så läcker