fredag 29 augusti 2008

Toni Holgersson

Jaha...så lägger jag upp en LO som jag gjorde igår, och som...ja, inte blev riktigt som jag tänkt.
Det är till Bloggpartyt, till Ulrikas utmaning, som ni hittar här.

Man skulle alltså scrappa en sång, och hela/delar av texten skulle finnas med på LOn (jag har med början av första versen, samt den sista). Låten? "Bilder från Washington Square" av Toni Holgersson. Varför? Jag bara älskar den. Ända sedan jag hörde den på radio, för herrans många år sedan, har den hängt med. Mest tror jag att jag gillar musiken...eller...ja, det är väl allt... Som är bra. Ihop.
Har mycket att knyta till denna låt, den har som sagt hängt med ett tag, och en del står på journalingen, som finns i kuvertet (om man drar ut "brevet" - en bit från BGs serie Scarlet´s Letter - så kommer ett skrivet kort upp)

Halkade bara in på den här utmaningen... När jag körde hem från en vän häromdagen och hörde låten för första gången på länge, så blev det bara...ja, så här...

4 kommentarer:

MissMian sa...

Men du...du FÅR itne sluta scrappa!!! Du gör ju superdupersnygga layouter!!! Gillar din stil massor!!!

ulrika_m sa...

Underbar LO! Gillar verkligen den svarta/vita texten på fotot! Kul att du antog min utmaning! Kram.

Lilo sa...

Jättefin!!!! Länge sedan jag scrappade i sådana bruna nyanser, men det blir ju så fint! Nu blev jag sugen på att göra det!

ulrika_m sa...

Hej Emma! Du har vunnit ett pris hos mig! Maila din adress så kommer det en embossingfolder på posten! ulrika.macgregor[snabel-a]telia.com GRATTIS!