torsdag 28 augusti 2008

Å allt det andra...

Jaha. Inte blir det mycket gjort (läs:scrappat). (Eller förresten... läs: inte blir det mycket gjort.)
Livet kommer liksom i vägen, sådär ibland. Och så har jag kört så grymt fast - i huvudet. Nu har jag såna där knäppa idéer igen, att jag ska lägga ner scrappandet - vilket naturligtvis aldrig skulle gå. Jag trodde jag skulle göra det för ett par veckor sedan, så jag samlade alla grejer i en säck och ställde ut den i förrådet. Jag tänkte t.o.m. slänga den. Jaha. Dan efter kånkade jag in den igen - den var j***a tung! - med det som var bra, var att jag äntligen fick allting sorterat. Idiotiska impulser kan alltså ibland leda till...öh...bättre ordning.

Nå, jag har iaf sorterat färdigt i oredan bland fotona från den kraschade datorn. Och det tog sin lilla tid att få ordning på allt...11.000 foton skulle bli ca 4.000, och originalfilerna skulle hittas bland alla foton, dubletter och redigerade bilder....Men nu är det gjort. Lättare hitta nåt att scrappa nu...ett litet, litet steg på vägen.

Jag återkommer när jag tagit mig själv i kragen.

2 kommentarer:

maxell sa...

Här blir än mer övertygad om den award du fick av mig är du verkligen värd. Jag gillar de saker du gör. Jag gillar baske mig också de saker du inte gör. Jag gillar verkligen dina texter kring det du gör och inte gör. Hur du resonerar med dig själv i bloggen om scrap och livet i synnerhet. Det är "underhållande". Inte så att jag sitter här och skrattar. Det handlar mer om att texten fängslar. Att den sedan innehåller en stor portion klokheter är bara så rätt. Keep up that spirit - som de skulle sagt någonstans i världen. För... självdistans. Ja det är killers. ;)

Det stämmer utmärkt att ädla maxell åkte på matförgiftning. Det var visst helt självförvållat med. Jag tvekade att äta det jag åt, men av någon idiotisk anledning tyckte jag inte att det räckte med att använda luktsinnet. Jag var bara tvungen att smaka. Inte mycket. Men lite. Å det räckte för att jag skulle åka på min första matförgiftning med allt vad det innebär. Nu överlevde jag och det hela vart ännu en av upplevelser att lägga till "been there, done that". Det är dock en av de där upplevelserna som jag inte önskar någon att uppleva. För allt behöver verkligen inte upplevas. ;)

maxell sa...

Hehe. Jag blir så glad av att läsa dina resonemang i min blogg med. :)

Jag svettas faktiskt inte så mycket när jag gör en sida. Jag plockar fram mer och mer och mer och mer och än mer som jag placerar ut lite här och lite där. Justerar och har mig. Sedan bestämmer jag mig för att sätta fast och någon grej kanske flyttas, tas bort eller tillkommer, men det mest går liksom mest av farten. Det är färger och former och sånt som jag laborerar med antar jag. En cirkel här innebär att jag bör ha en cirkel där och där. Osv. Det är rätt klurigt att egentligen förklara hur jag gör, men en dag. Ja då ska jag försöka skriva något om det i någon slags steg för steg sak. Låter det som en bra plan?