onsdag 26 januari 2011

Matematik och chokladollar

Sitter och småfryser, trots att det "bara" är -21 grader ute. Igår kväll var det -30.

Tänker på det jag läste i en kvällstidnings nätbilaga, att vargavintern är på väg tillbaka, och att vi nog kan vänta oss den riktiga kylan i februari. Den riktiga?? Och alla dessa förbenade dagar som pressat kvicksilvret ned till under 30 grader, var verkligen inte det den riktig kylan??
Ja, det har ju inte varit som den där vintern i slutet av 90talet, då vi hade kring -46 grader eller så, men ändå.... :(

Nå, nog om kylan...Till lunch var jag och de två yngre kidsen och åt en, som alltid, god måltid på Vippabacken. Det var tänkt att sambon oxå skulle med, innan jobbet, men hans pi**iga arbetstider (vilka???) satte p för det.
En god, om än alldeles för snabb, fika hos en kär vän på det, och måltiden var komplett :) Hade lite brådis så vi skulle vara hemma då äldsta tösen kom med skolbussen från "lekis"...

I skrivandets stund har jag precis sagt god natt till de nyduschade barnen. Jag och de två yngre töserna passade på att låna hem en bunt böcker till barnen och en bunt böcker till mamma, under tiden storasyster var på Idrottsskolan, så vi är alla sysselsatta ikväll. Tur att sporthallen och biblioteket är i samma lokal!

Scrapmässigt, då?? Ja, jag har inte kommit mig för att scrappa på länge, men jag har ju några tidigare alster att lägga upp, och idag blir det två LOer jag gjort för Magdas. Jag har gjort en till, men den tror jag inte har bloggats än, så jag vill inte lägga upp den innan jag försäkrat mig om att det är fritt fram. Den får helt enkelt komma senare :)

Jag hade ju äran att, tillsammans med andra, gästa Magdas i höst/vinter. Butiken har bytt ägare kring årsskiften, och det ska bli spännande att se hur den kommer att formas framöver. Samtidigt som Annette, den förre ägaren, kommer att vara saknad...



Här har jag scrappat äldsta tösens fascination för matematik. Pappren jag fick i gästDTpaketet var helt enkelt perfekt i tid!!







*****



Mellantösen rullar chokladbollar till lillasysters 3årskalas. Kan säga att det gick i en rasande fart!!






I morgon väntar ett besök hos kiropraktor, jag hoppas på hyfsat bilkörarväder...

Tack för titten, vi skrivs!!

Kram

Inga kommentarer: