fredag 28 januari 2011

Äntligen!!

I veckan blev äntligen den nya platsen för gästers kläder helt färdig. Vi tog bort garderoberna, klädde väggarna och målade dem redan i somras, i samma veva som vi satte väv i hela hallen. Sedan fick jag vänta typ 100 år på att få min hatthylla (när jag till sist hittade en som matchade skohyllan, som IKEA oturligt nog slutat sälja) och först i måndags fick vi äntligen listerna till det lilla "fönstret" på plats.




Vår minimala hall blev liiiite större tack vare detta, eftersom gästernas kläder slipper blockera både ytterdörr och toalettdörr nu...
Vad gäller färgen är kommentarer överflödiga :) Det blev så soligt och varmt, och me love orange!!



Ett försök från en annan vinkel, stående halvvägs in i sovrummet för fotografering...

Sambon gjorde ett kanonjobb med att få alla dörrar släta efter att ha sprättat bort listerna på de f.d. falska spegeldörrarna. De finns i hela huset, och jag gillar dem inte!! Är inte det minsta för jox och dammsamlande utsmyckningar, inte i vårt hus i alla fall. Jag gillar raka linjer och starka, rena färger...

Idag tänkte jag slänga upp ett alster som min äldsta tös har gjort. Jag gillar den massor :) Hon fick en bunt foton, stängde in sig i sitt rum och satte igång att pyssla. Här har hon scrappat yngsta syrran, när hon var en 9-10 månader...









Nu ska jag hänga tvätt innan det är dags att gå till jobbet...
Efter att ha klagat på kylan härom dagen, kan jag nu meddela att vi har +2 grader...så just nu fryser jag inte :)

Tack för titten!Kram!!

Inga kommentarer: