lördag 22 januari 2011

Jäääven!!

Hej, alla ni söta som fortfarande hittar hit :)

Idag tänkte jag överraska med ett nytt inlägg (taa-daaaaa!), och, hör och häpna, det kommer att bli fler (svimma inte nu, bara...).
Idag har jag ledig dag (nåja, nästan: jag börjar jobba först kl 16) samtidigt som solen skiner. Nu kan man ju tänka sig att jag började jubla, slängde på mig ett par skidor, och flängde iväg, men...nej, jag jublade för att nu kunde jag äntligen fota den bunt färdiga alster, som faktiskt låg i kontoret, och få någorlunda hyfsade bilder.

Jag är hopplöst ointresserad av friluftsliv, men det är otroligt skönt de gånger jag väl pallrar mig ut. Nå, jag ska ju promenera till och från jobbet sen, så jag får ju faktiskt liiiite frisk luft i alla fall.... ;)

Det nya året har börjat bra. Jag mår bra, jag är på krigsstigen, vi har fattat bra beslut och jag har drömmar. Som en sammanfattning.
En av drömmarna är att bli designer igen, och jag hoppas jag lyckas förverkliga den drömmen under detta år, men jag vet att just nu är det inte så där väldans stor chans till det, eftersom jag typ aldrig bloggar :P
Men jag scrappar i alla fall, när jag hinner. Jag planerar också att ta itu men bloggen rent utseendemässigt, men jag är så dålig på sådana tekniska finesser, så vi får väl se när det kommer ;)

Dagens alster är en layout jag gjorde redan i november, till största delen med material från ett av de underbara kit som kommit från Mollys. Jag har prenumererat på dessa färgglada kit sedan kitklubben drog igång, och jag rekommenderar dem starkt!! Lilo, som startat Mollys, erbjuder nu möjligheten att också prenumerera på Shabby Chic kit. Så, kika in där :)





Här har jag scrappat mina tösers smått oförklarliga rädsla för Jäääven (räven). Speciellt mellantösen har fruktat denna räv sedan hon bara var ett par år gammal. Jag tror de blandar ihop räven med vargen, men jag kan inte säga att jag är helt säker på det. De är inte hysteriskt rädda, men senast igår lekte de två yngre en lek där de både jagade, och jagades av Jäääven. Mitt i tumultet blev tydligen lillan dessutom biten i foten av en björn (!). Foten gick visst helt av, så äldre syrran var tvungen att limma fast den igen.



Apropå detta med att snajsa till bloggen, så ska jag också lära mig att arrangera detaljbilder sådär lite lagom snyggt. Så småningom.
Under tiden får ni lov att se dem uppradade under varandra...












Så, det var det :) Nu ska jag koka mig en kopp kaffe och redigera lite fler bilder, så inläggen i bloggen kan dugga lite tätare :)

Tusen tack för titten!!

Kram


Inga kommentarer: