tisdag 30 mars 2010

...sedan kom hösten

Ännu ett inlägg med några äldre alster, denna gång från höstens Scrapfeber hos Magdas. Tråkigt nog har jag glömt bort en del av tävlingarna, men vissa kommer jag nog ihåg. Det är ju lite roligare att veta varför man gjort ett visst alster, och jag brukar anteckna, eller spara de utskrivna utmaningarna, men har antingen glömt att göra det, eller så lagt pappret på "ett bra ställe"...




Här skulle ordet "Stolt" vara med, vill jag minnas. Mammas älskade töser :))




...och detta skulle ha nåt med ordet "Tack" att göra.... Ellen sover i sin nya säng, i sitt nya rum för första gången. Hon var då knappt tre år, så det är läääänge sedan :)




Jag kan vara ute och cykla, men jag tror att denna utmaning gick ut på att göra en jul-LO. Ja, nåt med julen i alla fall...:/ Det är lilla Kajsa som träffar tomtarna, julafton 2008




Det här är ju definitivt ingen höjdare...hm...vill minnas att man här skulle använda flera foton på LOn... De här är från Kajsas 2-årskalas.




...och här? Var det man inte skulle använda sig av foton, bara text? ja, minnet är kort och dåligt. LOn handlar i alla fall om de evinnerliga provtagningar som mellantösen får genomgå...




Den här är i alla fall gjord efter en skiss, det minns jag!! Lagom entusiastiska barn...den äldsta ville inte ens klä om till tomte. Okej, till slut fick vi faktiskt vårt julkort till släkt och vänner, och alla tre töser var med. Men...det togs inte samma dag som detta foto :)




Färgutmaning, rött/blått/vitt. Supersvåra färger!!


Ja, jag tror jag har glömt nåt alster, har för mig jag gjorde ett kort efter en skis...Hm...kan ha varit det här:



Nåväl, nu har jag i alla fall lagt upp en del av det gamla. Nästa gång kommer en av de sista dt-alster jag gjorde för Scraphörnan, och så nåt av det mer nya jag gjort.

Nu ska kidsen bada och natta, och jag hoppas jag hinner scrappa lite ikväll. Har inte haft tid i helgen, och sen suger denna seeeega förkylning energin ur mig, den lilla jag nu har.

Tusen tack för titten, på återseende!!

Kram!!

3 kommentarer:

Linda sa...

Jättefina alster!! :) Snart är det dags för scrapfeber igen. Tjoho! :)

Hoppas du får en underbar påsk du med! Kramar

Carola sa...

Nä men e du tillbaka i sajberspejs o inspirerar!! Härliga alster du har gjort. Så färgglatt o skönt att titta på. (kan man säga så? lol)
Hoppas allt e bra med dig o familjen.
Kramar o tack för din fina kommentar :D

Cattis sa...

Härligt att se dig härute igen och dina läckra och mysiga alster!!

Önskar dig en riktig Glad Påsk!

Kramar!