tisdag 4 maj 2010

Ett gäng...

Ännu ett slött inlägg, där jag inte skriver så mycket... Men, det är ju en scrapblogg, så då kanske det inte behövs så mycket mer ;)
Här har det varit en dag med hantverkare... Äldsta dottern har äntligen fått det nya fönstret i sitt rum (vi har väntat sedan januari...) och så har det varit en massa spring för att skaffa en ny spis, eftersom vår ugn havererade som straff för att husmodern (moi) tog sig en egoistisk shoppingtur... Efter senaste turen (förra året) havererade frysen....ödet säger: vet din plats, och lämna den inte, kvinna. Typ.... :P

Dagens alster är de jag skickade in till tävlingen hos Allt om Scrap, jag slänger upp dem bara sådär... En är inte med, den ska jag nämligen ändra. Det är fler jag inte är nöjd med, men den gillar jag inte alls, och det är ju jag som måste dras med den...

Först ut är en lift. Man skulle lifta den layout som betytt mest för ens scrappande (vill jag minnas...?). Jag valde att scrappa Dessa ögon (tredje LOn i inlägget) av Marie "MissMian" Asklund. Jag älskar layouten, den visar att ingenting är omöjligt, att det inte finns några regler eller kreativa begränsningar. Den är busig och, tycker jag, full av både skapar- och livsglädje. MissMian blev Dt-medlem hos Stellas i samma veva som jag började scrappa, så denna LO var en av de första alster jag kom att gilla. Jag fattade ett omedelbart tycke för MissMians scrappande, och detta har bara växt. Hon är en enorm inspirationskälla!
Nåväl, min bleka lift (eller...case??)



Detta är äldsta tösens ögon. Jag valde att scrappa just hennes, eftersom hon har haft glasögon, samt behandlats för skelning sedan hon var i 18månadesråldern, Hon opererade även båda ögonen för bra precis ett år sedan, en operation som visade sig mycket lyckad :)

*****

På nästa layout skulle det fokuseras på text. Det skulle bl.a finnas med handskriven journaling.



*****

Nästa: fokus på favoritteknik. ja, den tekniken var kort och intensiv...jag gillade den då, men inte lika mycket nu längre :P Det är typ wet-in-wet på akvarellpapper (eller motsvarande, lite mer segt och kraftigt, papper)



*****

Den fjärde LOn: Gjord efter en material- och teknikutmaning. Vissa saker måste vara med, andra var "no, no"...



*****

Ja, det var det, det.

Nu börjar det vara dags att tänka på godnattvalsen....
Tusen tack för titten!

Kram!!!

5 kommentarer:

Linda - knorrigt.com sa...

Älskar allihop, men speciellt den översta!!! Underbar!

MissMian sa...

*rodnar* Men gulliga du!
Jag älskar verkligen dina LOs! och tycker att din lift blev sjukt bra!!

susanne´s smulor sa...

Oj, så fint!
Själv är jag mest en kortmakerska som nyss börjat scrappa, men blir såååå sugen på LO:s när jag ser dina...
kram sussa

Mathilde sa...

Oj vad mycket fint du har gjort!

Cattis sa...

Helt Underbara!! Och den översta älskar jag! Sååå läcker!

Kramisar!