tisdag 8 mars 2011

Vad hände??

Ja, var 17 blev jag nu av igen?? Ja, usch så allt krånglade till sig igen, men nu är jag tillbaka, och nu har jag äntligen plats att pyssla igen. Det har varit saker överallt.... :/

På "begäran" visar jag ett par bilder på hur småtösernas rum ser ut just nu. Det är inte färdigt, det fatas ett par småsaker på väggarna å så :)

Vi har ju inte särskilt stora rum att inreda (vi har fyra sovrum och 100 kvm boyta...) så vi får försöka få ihop det så gott det går. Naturligtvis kan inte alla tre töserna få egna rum, eftersom mamma måste ha ett pysselrum *host*... Nå, till mitt försvar kan jag ju säga att det är gemensamt kontor/datorrum, också ;)



Här är sovplatsen. Tidigare hade de en våningsäng i furu (...ich!!) och för att slippa måla den så köpte vi en loftsäng till mellantösen och så får lillan åter bädda ner sig i växasängen. Framöver kommer det att blir så att de får varsin loftsäng, med skrivbord etc under (som storasyster har i sitt rum, bilder kommer en annan dag ;) ), men det känns lite tidigt att skaffa en till lillan redan nu, när hon är bara är tre. Visserligen har hon klarat att klättra upp i äldsta syrrans säng sedan hon fick den, för över ett år sedan, men eftersom hon brukar komma till oss på natten och så, så känns det..ja, lite osäkert....




Då växasängen sedan tidigare är grön, och vi inte orkade börja måla om den, fixade jag ett skydd av ett IKEA-tyg, så inte den lila väggen blir grön här och där...




Fönster... Byrån gömmer utklädningskläder och leksaker. Har gort en stor rensning, tidigare hade vi leklådor under sängen... Så småningom, när deras respektive garderob börjar bli för kaotisk och de behöver allt färre leksaker, flyttar man över underkläder och sådant till byrån. Skåpet funkar som sitt/ståplats och gömmer dockor. Den lilla lådan till höger om skåpet döljer cirkulationspump till golvvärmen.



Skrivbord och förvaring. Ovanför skrivborden ska det upp foton på respektive tös (jag köpte ramar för över ett år sedan..*host*) samt en liten hylla för födelse- och dopgåvor, dopljus och liknande.


Nej, nu ska jag rota runt bland mina scrapsaker för att få fart på inspirationen igen.

På återskrivande!!

Kram!!






3 kommentarer:

maxell sa...

Men va sött de har det. Eller ja, praktiskt och ombonat. Gillar!

Loftsäng ja. Det tänkte jag aldrig på när liten man skulle ha säng. Dock har han enorma lådor som sväljer det mesta i eller snarare under sin säng. Det är praktiskt.

Sedan har han ett enormt skrivbord som är två meter långt. Fullt av grejer och en massa böcker.

Förstår inte varifrån alla grejer kommer... ;)

Ska du bli med eget pysselrum i kombo med kontor? Det låter! Endera dagen borde jag rensa mitt kontor och göra pysselplats där igen. Har inte kunnat pyssla där på år och dagar varför vi äter med lim och papper i köket. ;)

Nenne sa...

Åhh vilka perfekta små skrivbord! Våra två minsta delar också rum och där behöver vi göra en ordentlig makeover, var har du köpt de där?

Annette sa...

Kul att se! Mina tjejer delar också rum, och trots att vi kan göra om så att de får varsitt vill de ändå ha det som nu. Ganska gulligt att de vill ha gemensamt rum, men det är svårt att få till det på ett bra sätt. Smart med loftsäng! Hos oss får man känslan av gammaldags sovsal med två sängar bredvid varandra ;) Jag skall visa i bloggen framöver, så kanske jag kan få några bra tips.

Kram