söndag 20 mars 2011

På stranden...?

När jag rensade i röran och frigjorde skrivbordsytan, låg en layout under allt bråte. Lite medfaren, men intakt ;)


Fotot är från november, det är kring -25 grader ute, och töserna bjöd med mig att åka till stranden (i storasysters rum - hon var på lekis). Här sitter de så, på Garbinsudden, och det är "verkligen en vacker dag på stranden" enligt Kajsa.




En liten glasfisk


Okej, vi har inga palmer här i trakterna, direkt, men...


Brudar på stranden :)





Det var väl förresteningen som missade StorMånen igår??? Det var ju nästan fullt dagsljus ute...




Idag har vi strålande sol ute, och jag är ledig. Det betyder att jag nu äntligen ska prova mina nya längdåkningsskidor. Jag köpte dem för ett par veckor sedan, men har inte hunnit mig ut. Är det inte jobb, så jobbar sambon o det blir inte mycket åka för egen del, om alla töserna ska med...
Jag är heller ingen som gärna åker skidor på kvällen i upplysta spår, utan vill helst komma ut på isen i dagsljus. Det kräver heller ingen transport, eftersom jag i princip kan ramla ut ur huset och bara glida nerför backen så är jag på plats...
Men vem vet, kanske får jag blodad tand och börjar köra varv på varv uppe i skidanläggningen?? Den skidutrustning jag haft de senaste åren var, som försäljaren på sportaffären sa, "ett straff"...med olika långa stavar, och brorsans gamla utnötta pjäxor och skidor från 90talet var det inte så roligt att kämpa sig fram :/ Kan lixom bara bli bättre... :)

Hoppas ni har en bra helg :)

Tack för titten!!
Kram

2 kommentarer:

maxell sa...

Wow. Va härligt uppfinningsrika de är töserna. :)

Å skidor ja. Jag har inte fått fram mina i år. Iofs finns det anledning till det, men ändå. Liten man åker i alla fall emellanåt även om han slutade skidskolan innan den börjat och hellre föredrar skridskor (som inte går att åka längre). Annars... jag bör någon vinter ge mig på att åka utförs... Har åkt en gång å då gick det väl ok. Ner kommer man alltid. ;)

Jag missade att fota månen. Såg den, men sen vart det kaos. Har du något foto att undvara kanske? :)

Annette sa...

Vilken härlig layout!! Du är så kreativ och jag blir så inspirerad att scrappa jag med!! Och vilket underbart initiativ!! Har man inte sommar och sol får man väl skapa sig ;)

Kram