fredag 5 november 2010

Äntligen

Ja, jag önskar titeln kunde avse att jag äntligen fått bukt på min ohälsa, men icke... Nåväl, jag stretar på, kontaktar sjukvården med jämna och ojämna mellanrum, allt mer irriterad. Som kvinna under 40 ska man väl vara frisk, annars är det bara nerverna.
Jaha.
Och även om det vore så, eller om jag vore utbränd, så kanske det då måste tas tag i?
Elle nä? Jag är ju inte en karl i sina bästa år...

Ja, jag klarar inte av att jobba normalt och jag skulle inte klara mig igenom de jobbigare dagarna om det inte vore för att mina föräldrar ställer upp och tar barnen, ibland även över natten. Men läkare tycker inte jag är för dålig för att arbeta. Känns sååååå fint att betala skatt för detta *ironi*

Men...äntligen har äldsta tösen tappat en tand!! Det har varit tufft för henne då mellansyrran redan hunnit tappa fem innan hon tappat en enda, men nu, äntligen.... :) Så det har jag scrappat om, och det är inte det minsta :)

Naturligtvis är detta ytterligare ett bidrag till Scrapfebern hos Magdas, LOn är scrappad efter följande dikt:


Använd något som är flott,
och sedan något smått.
Ha med en konstig krumelur,
och en underlig figur.
Sedan tar du lite bling,
och få med en ring.
Tre färger skall finnas med,
och sätt något på sned.
Nu har jag rimmat klart,
så jobba nu med fart!







En superstolt tös



...en konstig krumelur, en underlig figur, lite bling...i en ring....




Den flotta damen har jag klippt ut ur en gammal plastpåse. Jag älskade dessa påsar som barn, och blev så glad när jag hittade ett par när vi tömde svärmors hus. Hm...vilka scrapskatter jag hade hittat om det funnits tid, ork och ro att gå igenom allting: kvinnan hade sparat allt: kassakvitton ända tillbaka till 70talet, lönespecifikationer från 60talet och framåt, reklam, bijouterier, tidningar.... Men ni kan tänka er drivorna av skräp, och den enorma oredan...i kombination med sju oeniga arvingar...
Men påsarna räddade jag :) Och töserna älskar dem lika mycket som jag.

Det var allt för detta inlägg. Barnen är hos mina föräldrar (igen), så nu ska jag vila och ta det lugnt. Det har inte varit något roligt höstlov för dem, inte med en mamma som inte klarar av att göra någonting.
Jag är mina föräldrar evigt tacksam.

På återskrivande!!

Kram!!!

7 kommentarer:

Maja/eyovine sa...

Hoppas du får nån rätsida på din hälsa snart =/. *kramar om*. Denna layouten är bara såååååå tokläcker!
*kär i den*

Kramiz Maja

Lillan sa...

Känner igen förtvivlan över att inte tappa tänder. Var samma sak med min tös. ALLA i klassen tappade tänder utom hon. Stackars tösen tappar fortfarande tänder och nu vill hon verkligen inte göra det längre :)
Kram och "krya på dig"
ps.Bara jag inte har satt press på dig med min lilla beställning, då måste du säga till och vi löser det på annat sätt.

maxell sa...

Men gumman. Ta det easy vettu. Det håller inte i längden att bara ösa på som om det vore en raksträcka. Det vet vi! :)

Ta det för sjutton dock inte easy med sjukvården. Ångvält och envishet gäller där på ett sofistikerat sätt. För skatten är som sagt betald och betalas... hrm.... hela tiden!

Pillan sa...

Läcker LO!
Hoppas du får den hjälp du behöver snart, så du mår bättre. Ibland måste man bara sluta med alla måsten, men det är ju lättare sagt än gjort... Jag vet av erfarenhet hur det är.

ingba sa...

Åh, jag känner så med dig, att inte orka, inte må bra och vilja så mycket. Har själv trampat i träsket efter min sjukdom och en oförstående f-kassa (eller de följde nog reglerna) jobbpolitik. Jag löste det genom att sjukskriva mig själv en vecka då och då men man skall ju ha ekonomi för det också. Sen är ju pysslandet bättre än alla mediciner och jag gillar det du gör.


Tusen kramar Inger

yvve sa...

Hoppas du snart får ordning på din hälsa. Scrappa på när du orkar för du gör jättefina saker.

Lilla07an sa...

Å jag som trodde du doodlat ihop den damen själv! Där blev jag lurad. Men jag håller med dig. Den påsen var ett riktigt fynd. LOn är SÅÅ fin!

/M