lördag 31 oktober 2009

It´s usually quite loud...

Here´s my take on this week´s song at Scrapping the Music: Our House by Madness.




I wanted to make the layout loud...as our house is *smile*


**************************

Så, som så många trodde och försökte övertyga mig om, men som jag själv faktiskt aldrig för mitt liv kunde tro:

Jag scrappar igen!
Jag har en bunt alster att lägga upp, dels nya och dels sådant jag gjort för Magdas tidigt i somras. Allt kommer så småningom.

Hur mycket jag kommer att hinna scrappa vet jag inte, och än mindra hur mycket jag hinner uppdatera i bloggen, men det kommer eftersom.

Krånglet kring scrappandet, som bidrog till att jag tappade lusten, gav sig tyvärr ganska omedelbart till känna: krånglande datormus (driver mig till vansinne framförallt vid fotoredigering), krånglande skrivare, tomma bläckpatroner, slut fotopapper, taskig kamera...och brist på tid. Scrappa är väl en sak, men allt runt omkring, och framför allt allt det tekniska....
Jag har heller inte scrapsurfat på några månader, så jag vet ingenting om vad som händer, eller vad som "gäller", och just nu känns det ganska skönt. Jag är rädd att jag kanske skulle blivit hämmad i annat fall.

I övrigt kommer jag att vara cirkelledare för en scrapkurs i Vuxenskolans regi, med start nu på tisdag. Ska bli hur kul som helst, men jag är också smått nervös, för jag vet inte alls hur jag ska lägga upp det hela. Eller jo, lite hum har jag ju, men...hm... Nå, det blir bra!! :)

Nej, mina vänner, nu ska jag avrunda för idag. Jag återkommer....;)

Kram!!

22 kommentarer:

Jeanet sa...

Wow..this is so fun and beautiful!LOve the photo's and I love how you made the title..gorgeous design,colors and embellies!LOve it!
Thank you so much for joining us at STM!

Anonym sa...

Kul, välkommen tillbaka.

Julie sa...

love those fun pics. thanks for playing along with us.

Villa nöystu sa...

Men så glad jag blev när jag upptäckte att scräpEmmas-ikon i blogglistan var förändrad. Välkommen tillbaka till blogglandia.
Kram

Mary sa...

LOVE, LOVE, LOVE your photos!!!! How fun and yes....LOUD!!! Love the colors you chose for this layout too! It is just wonderful!!! Thanks for playing along with us at STM!!!

Julie Tucker-Wolek sa...

ohhhhhhhhhhhhhhhh i love love love love love this!!!!! loveeeeeeeeeeeeeeee the colors, the title (hehehehehehe!!! funny!!!) and loving those adorable photos!!!! Thanks soooooooooooooooooooooo much for playing along with STM! :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

maxell sa...

Welcome back! Å ta det i din takt å exakt så som du vill. :)

Du vet vad jag tycker om teknik... den krånglar alltid å tar en förbannat massa onödig tid.

Essmo sa...

Kul å "se" dig!! Har saknat dig så mycket! =) Vilken superhärlig layout du har gjort!
massa kramar!

Donna sa...

Love this!! Definately some personality at your house!

Michelle LaPoint Rydell sa...

I love your loud layout - that houndstooth is perfect!!! Thanks for playing along with us at STM!!!

Eyovine sa...

Hej vännen =D Såååååååå himla roligt att du är på G tebax. En alldeles underbar layout!!!
Ser fram emot fler alster =).
Ska också hålla scrapkurs.... är också lite nervös..

En hel hög med kramar till du och din familj!!

// Maja

yyam sa...

Really great take on the challenge! Love those adorable photos! And the title work too! Thanks for joining us at STM!

Kristii sa...

I totally love your layout!! Awesome!!!!!

Linda - www.knorrigt.com sa...

Härligt att höra att du scrappar igen! :) Jag har inte ens en skrivare, så jag får se det positivt att den inte kan krångla för mig. ;)

Kram

MissMian sa...

Jag har verkligen saknat dina underbara LOs!! Skönt att se att du är på G igen occh jag älskar den här!!

Pyzzlan sa...

Roligt att se att du scrappar igen! Härligt busig LO och helt underbara foton. Ha det gott!

Nenne sa...

Så kul att ha dig tillbaka! men det vet du ju redan på Maga's forum! Du ska bara vara dig själv och skapa från hjärtat för vem bryr sig egentligen vad som "gäller"?

Det kommer gå super med kursen - kul grej! :D

Kram

bitte71 sa...

ÅHHH, vad kul att du är tillbaka igen - älskar den här layouten!
KRAM Marie

CillaT sa...

Nämen så fantastisk kul att se dig igen=) Och vilken rivstart du bjuder på! Underbar layout!

Stor Kram

♥Annes scrapperi♥ sa...

så härligt Emma att du är tillbaka i scrapvärlden! Ser framemot dina underbara alster!! Den ovan är SÅ läcker =0) Lycka till med kursen, kommer att gå galant!!

Tusen kramar!

Anne

Reija sa...

Harligt att du skrappar igen och uppdaterar emellanat. Det spelar ingen roll vad som galler eller inte, det viktigaste ar att skapa och ma bra. Kramar!

rose-marie sa...

ååh.. vad kul att se att du scrappar igen.. =) har vart lite tomt på bloggrundan ett tag... superfina alster med.. =)